علت ریزش مو چیست و چگونه جلوی آن را بگیریم؟

13 اسفند 1401

سبک زندگیمعرفی محصولات

امروزه ریزش مو به یکی‌ از اصلی ترین نگرانی های افراد جامعه به خصوص بانوان تبدیل شده است. خانم ها ممکن است حتی بیش از اقایان با مشکل ریزش مو‌ مواجه شوند. تحقیقات نشان میدهند که حدودا بیش از 50 درصد زنان دچار ریزش مو هستند.

به طور طبیعی، روزانه بیشتر از 50 – 100 تار موی شما میریزد ، ریزش مو تا این محدوده طبیعی میباشد. اما گاهی اوقات فرد متوجه‌ میشود که الگوی ریزش موی طبیعی ندارد ، دچار ریزش بیش‌ از‌ حد‌ نرمال است و ضخامت موی خود را نیز است دست داده است. ریزش مو با الگوهای متفاوتی اتفاق می افتد و همچنین عوامل مختلفی بر ان تاثیر دارند.

چه‌ گروهی از زنان بیشتر ریزش مو‌ را تجربه میکنند ؟!

                • کسانی که رژیم های نامناسب دارند.

                • ساعات خوابی نامنظمی دارند.

                • دچار تنش و استرس هستند.

                • داروهای خاص مصرف میکنند.

                • یائسه هستند.

                • بالای 40 سال سن دارند.

                • از دکلره و‌ رنگ های شیمیایی استفاده میکنند.

                • هورمون های‌ نا‌منظم دارند.

ریزش مو در بانوان ، علل متعددی دارد . همانطور که در پاراگراف بالاتر مشاهده‌ نمودید، ریزش مو در هر فرد متفاوت است و حتی میتواند به ژنتیک، سن ، شرایط محیطی … مرتبط باشد.

حال چه عواملی باعث ریزش مو میشوند :

                • مهم ترین عامل : کمبود ویتامین ها و مواد معدنی .

                • مشکلات تیروئیدی و هورمونی

                • سبک زندگی ناسالم

حال در ادامه مطالب میخواهیم به بررسی تاثیر ویتامین ها بر روند رشد و احیای مو و همچنین به مطالعه این ویتامین ها در مکمل پرفروش و بی نظیر “ هیرتامین “ بپردازیم .

کمبود ویتامین ، اصلی ترین دلیل ریزش مو!

تقریبا میتوان گفت به جز مشکلات تیروییدی و هورمونی ، اصلی ترین دلیل ریزش مو میتواند نقصان ویتامین ها و مواد معدنی در بدن باشد . اما خوشبختانه شما میتوانید به‌ راحتی و‌ با مصرف مکمل های‌ مو ، این‌ رویه ریزش مو‌ را متوقف و باعث رویش مجدد تارهای از دست رفته شوید . مکمل های مو برای تمام کسانی که میخواهند موهای : زیباتر ، براق تر ، بلند تر و ضخیم تر داشته  باشند مفید است .

کمبود ویتامین ب۷ یا همان بیوتین :

این ویتامین به تولید کراتین که عامل براقی ، صافی مو است کمک ‌میکند . بدیهی است که کمبود این ویتامین موجب : موهای شکننده ، کدر و خشن شود .

کمبود ویتامین‌ سی :

منجر به موهایی شکننده و بدون استحکام‌ میشود . ویتامین سی خاصیت کلاژن سازی در پوست‌ و مو دارد . هرگونه کمبود این‌ ماده موجب‌ خشکی پوست و مو میشود .

دیگر ویتامین های ضروری برای موی شما عبارتند از :

زینک، امگا ۳ ، سلنیوم  ،  ,E و D ، ویتامین A …

ویتامین ها چگونه به رشد مو‌ کمک‌ میکنند ؟

ویتامین ها با جبران کردن کمبود ریز مغذی ها ( ویتامین ها ) به ما کمک‌ میکنند . زمانی که شما مکمل های تقویت کننده مو مصرف میکنید ، ویتامین ها از طریق پمپاژ خون جذب و توسط فولیکول های مو تغذیه میشوند .

با توجه به گوناگونی مکمل های پوست و مو ، در سراسر جهان انتخاب یک مکمل کامل و جامع بسیار سخت شده است . تبلیغات گسترده باعث شده است که همه ما در این بازار بسیار شلوغ سر در گم باشیم . قطعا شما هم به مقایسه صدها محصول پرداخته اید ، اما از انتخاب‌ خود هرگز مطمعن نبوده اید .

در ادامه این مطالب میخواهیم به بررسی یکی از بی نظیر ترین و موثر ترین و همچنین پر طرفدار ترین مکمل های پوست و مو یعنی هیرتامین بپردازیم .

هیرتامین معجزه قرن

هیرتامین یک مکمل مغذی پرفروش گیاهی در زمینه پوست و مو میباشد که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است . این محصول ساخت کشور امریکا بوده و معجزه ای برای پوست و مو میباشد، که با فرمولاسیون بسیار قوی برای رویش مجدد ، بلند تر شدن ، تقویت ، استحکام و ضخامت مو ، جلوگیری از ایجاد موخوره ، مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این قرص به سلامت و شادابی پوست و ناخن کمک میکند

فرمول فوق العاده هیرتامین

در مکمل هیرتامین بیش از 12” “ نوع ویتامین  و ماده معدنی

با بهترین کیفیت و حداکثر تاثیر گذاری تشکیل شده است . شاید بیشتر مکمل های موجود در بازار از این فرمولاسیون تبعیت کنند اما تفاوت بسیار بزرگی در بین این مکمل و‌ بقیه مکمل های موجود در بازار وجود دارد و این تفاوت که باعث به وجود امدن این مقدار از محبوبیت بین افراد مختلف شده ، وجود مقادیر بسیار بالایی از ماده بیوتین است که با دوز 5000 میلی گرم در این قرص وجود دارد دیگر مواد معدنی و‌ ویتامین ها شامل :

 •ویتامین آ

 • ویتامین دی

 •ویتامین سی

 •نیاسینامید

 •ویتامین b6 . b12 . b3 . b1 . b2 .b5

 •فولات

 •بیوتین

 •پنتالوئیک اسید

 •زینک

 •سلنیوم

نیاسینامید

نیاسینامید یکی از مفید ترین مواد مغذی در زمینه پوست و مو میباشد . این ماده با خاصیت انتی اکسیدانی بسیار قوی به وفور در ترکیب مکمل هیرتامین برای حداکثر تاثیر گذاری در جهت شادابی ، سلامت . زیبایی پوست و موی شما به کار گرفته شده است. نیاسینامید علاوه بر اثر گذاری بالا موهای شما ، در زمینه سلامت پوست نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد .

نیاسینامید ،نوعی ویتامین ب-۳ است که کمبود این ماده موجب اختلال در کارکرد ،پوست مو و حتی مغز و کلیه میشود. مزایای آن عبارت است از :

۱- حفاظت از پوست : این ماده به ساخته شدن کراتین در بدن کمک میکند که در نهایت موجب پوست و موی سالم محکم میشود .

۲- چربی پوست را تنظیم‌میکند : چربی اضافی پوست و مو را که موجب اکنه میشود را کنترل میکند و از افزایش بیش از حد سبوم پوست جلوگیری میکند

۳- تقویت یک سد دفاعی برای پوست : وجود نیاسینامید با ایجاد یک لایه دفاعی از خشک شدن پوست و از دست دادن رطوبت لایه های زیرین پوست محافظت میکند

۴- درمان جوش و اکنه صورت : این ماده مغذی اکنه را به حداقل میرساند و برای درمان اکنه های شدید در بدن بسیار حائز اهمیت است به طوری که با مصرف مکمل ها کرم ها و سرم های حاوی این ماده بسیار ارزشمند روزانه شاهد تاثیر شگفت انگیز آن بر روی کاهش تعداد اکنه و جوش صورت خواهید بود .

۵- بهبود و درمان التهاب و لکه های قرمز ناشی از اکنه:

نیاسینامید با عملکرد فوق العاده خود در زمینه اگزما قرمزی و التهاب ، لکه های قرمز پوست را کاهش داده و به مرور زمان شاهد یک پوست سالم و بی عیب و نقص خواهید بود

۶- خاصیت ضد پیری و برطرف کردن چین و چروک های ریز صورت : با روند افزایش سن و پدیدار شدن چین و چروک های صورت و کاهش تولید کلاژن در سطح پوست به مرور زمان پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست میدهد و سطح تولید کلاژن به کمترین میزان خود میرسد.

وجود نیاسینامید در مکمل های غذایی موجب تحریک ساخت ۳ نوع پروتئین در سطح پوست و همچنین افزایش تولید کلاژن میشود که این امر باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و در نهایت باعث کاهش چین و چروک صورت میشود .

دیگر خواص معجزه آسا نیاسینامید:

نیاسینامید که همان نوعی ویتامین ب ۳ است به ترمیم بافت های اسیب دیده صاف و لطیف کردن پوست کوچک کردن منافذ کمک قابل توجهی میکند.

ویتامین گروه ب :

ویتامین های گروه‌ ب محلول در اب هستند و در بسیاری از فرایند های بیوشیمی های بدن نقش دارند و به عنوان ویتامین‌ های ضروری و‌ حیاتی در بدن نقش ایفا میکنند . اما نقش ویتامین b در سلامت مو چیست ؟!

ویتامین ب با تولید دی هیدروتسترون یا همان( DHT)که همه ما به عنوان عامل ریزش مو‌ میشناسیم، مقابله میکند و بدین طریق از ریزش مو جلوگیری میکند . ویتامین ب فرایند تقسیم سلولی‌ را بالا برده و از بسیاری بیماری ها جلوگیری میکند.

عملکرد کلی‌ ویتامین های گروه ب :

1: ویتامین ب ضروری برای رشد مجدد مو:

ویتامین‌ گروه ب برای رشد مجدد مو حیاتی هستند و افزایش میزان این ویتامین در بدن برای توقف ریزش مو بسیار حائز اهمیت 

2: افزایش گردش خون :

وجود مقادیر کافی از‌ ویتامین ب باعث افزایش جریان به ویژه افزایش جریان خون در ریشه مو کمک میکند.

3: جلوگیری از نازک شدن مو :

وجود ویتامین ب از نازک شدن و شکنندگی تارهای مو جلوگیری میکند.

ساز و کار ویژه ویتامین b2:

ویتامین ب2 یا ریبوفلاوین، به طور مستقیم مسئول رشد سلول های جدید در بدن شما هستند . تارهای جدیدی که ممکن است تازه رویش کرده اند توسط این ویتامین تغذیه میشوند.

ویتامین b3:

با نام نیاسین نیز شناخته میشود. این ویتامین علاوه بر خواص بسیار زیاد برای پوست مو از جمله کمک به اکسیژن رسانی کف سر و انتقال مواد مورد نیاز برای تارهای مو ، موجب پاکسازی خون و تنظیم فشار خون نیز میشود.

فولات :

فولات که با نام های مختلفی مثل فولیک اسید ، یا ب ۹ نیز شناخته میشود مصرف این‌ ویتامین گاها توسط برخی افراد با بیوتین توصیه شده و روند جذب این ویتامین را افزایش میدهد. حال تاثیر این ویتامین در پوست‌و موی ما چیست ؟!

کمبود این ویتامین در افرادی که دچار طاسی بودنند بسیار دیده شده و بدین معنی است که کاهش این ماده در بدن باعث ریزش موی بسیار شدید میشود.

فواید این ویتامین شامل :

پیشگیری از سفیدی زودرس مو

پر پشت شدن موها

رشد حداکثری ناخن و مو

تنظیم غدد سبوم ( تنظیم چربی پوست و مو )

این ماده مسئول متابولیسم اسید های امینه میباشد . هرگونه کمبود فولات میتواند مستقیما و به سرعت روی پوست و‌ موی شما تاثیر بگذارد .

b12:

ویتامین ب 12 ، یکی از حیاتی ترین ماده ها برای عملکرد صحیح کلی بدن ، این ویتامین به رشد مجدد موهای از دست رفته کمک میکند .

ویتامین سی :

این ویتامین یک‌انتی اکسیدان بسیار قوی است که نقش بسیار مهم و حیاتی در سلامت بدن انسان ایفا میکند ویتامین سی از طریق جذب رادیکال های ازاد به سلامت عمومی بدن از جمله :

1- سلامت قلب‌ و عروق

۲- سلامت پوست و مو

۳- سلامت دهان و دندان

۴- سلامت سیستم ایمنی بدن

ویتامین سی تاثیرات بی نظری در سلامت پوست و مو بازی میکند که این تاثیرات شامل موارد زیر میشود :

1:تحریک کلاژن سازی صورت ، پیشگیری از سفیدی مو

ویتامین سی با خاصیت انتی اکسیدانی بسیار بالای خود به تحریک کلاژن سازی کمک کرده و از پیری زودرس پدیدار شدن چین و چروک و همچنین سفیدی زودرس مو جلوگیری میکند دیگر خواص این ویتامین برای مو شامل:

2: برطرف کردن شوره سر

3: کاهش خشکی مو

4: پیشگیری از مو خوره

5: افزایش تحریک رشدمو

6: جلوگیری از ریزش مو

7: بهبود بافت صورت

8: خاصیت روشن کنندگی برای پوست

9: به درمان اگزما کمک میکند

ویتامین دی و پوست و مو :

یکی از انواع ویتامین بسیار ضروری برای کارکرد صحیح بدن ویتامین دی میباشد . اما امروزه در اغلب اوقات شاهد کمبود این ویتامین حیاتی در رژیم غذایی افراد هستیم ، که این کمبود ، باعث مشکلات قابل توجهی میشود از جمله ریزش مو ، تغییر رنگ پوست، پوست خشک … میشود .

به علت کافی نبودن مقدار این ویتامین بیشتر متخصصان افراد را به مصرف مکمل هایی که در ان مقدار مناسبی از ویتامین دی وجود دارد تشویق میکنند .

هیالونیک اسید و نقش آن :

این ماده به طور طبیعی‌ و با مقدار کم در بدن وجود دارد وظیفه این اسید رطوبت رسانی به پوست و مو و جلوگیری از خشکی پوست  و شکنندگی مو‌میباشد .

بدون در نظر گرفتن این که چه نوع پوست و مو دارید استفاده از این ماده برای زیبایی و شادابی پوست و‌موی شما ضروری است

با گذشت زمان و افزایش سن مقدار این ماده هر‌ روز کمتر و کمتر میشود و در نتیجه خشکی پوست و افزایش چین و چروک در پوست بیشتر نمایان میشود .

هیالونیک اسید با خاصیت بی نظیر خود در رطوبت رسانی به پوست و مو باعث افزایش لطافت و نرمی ان میشود . حالت وزی شکنندگی موهای شما را از بین برده و موخوره را کاهش میدهد . همچنین با تاثیر به سزای خود در پوست باعث پوست شفاف . هیدراته و عاری از هر نوع اکنه میشود .

زینک:

یکی دیگراز عوامل ریزش موی شدید میتواند کمبود ماده معدنی زینک باشد . این ماده بر‌ روی هورمون های بدن تاثیر گذاشته و به عنوان یک ماده ضروری برای ساز و کار ان ها محسوب میشود . زینک میتواند تقسیم و رشد سلولی را افزایش داده و از همین طریق به افزایش سرزندگی و سلامت پوست و مو و ناخن شما کمک کند .

زینک باعث درمان شوره سر . ریزش مو . افزایش رشد مو ، و افزایش مقاومت و استحکام ناخن میگردد .

بیوتین: در مکمل هیرتامین به مقدار بسیار زیادی وجود دارد و وجود دوز بسیار بالا از بیوتین در این مکمل سر و صدای زیادی به پا کرده و یکی از عناصر کلیدی این مکمل میباشد

بیوتین یک نوع ویتامین B میباشد و علاوه بر تاثیر شگفت انگیز ان بر روی پوست مو و ناخن در بسیاری از مکانسیم های بدن هم نقش ایفا میکند .

بیوتین باعث :

درخشندگی مو

افزایش ضخامت مو

استحکام ناخن

و افزایش سرعت رشد مو میشود

از دیگر علائم کمبود بیوتین میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

زبری پوست و‌ مو

تیره شدن اطراف چشم

 بروز اکنه و جوش

نقش ویتامین آ :

ویتامین آ یک ویتامین محلول در چربی است ، که با نام رتنیول نیز در صنعت ارایشی و بهداشتی و نیز درمانی‌شناخته‌ میشود . این ویتامین در اکثر فرایند های سوختی و سازی و‌ مکانسیم های بدن به عنوان یک عنصر اساسی و بسیار مهم شرکت میکند . ویتامین A در رژیم غذایی روزانه ما وجود دارد اما برای سلامت بیشتر ارگان های بدن به خصوص پوست و مو و حتی درمان اکنه به مقدار بیشتر از طریق مکمل های غذایی مصرف میشود.

نقش این ویتامین در حوزه پوست و مو :

ویتامین آ به طور کلی باعث تسریع روند تقسیم سلولی و افزایش رشد سلول های بدن میشود که این ویژگی باعث شده وجود این ماده در صنعت مکمل ها و کرم های ضد پیری بسیار به چشم بخورد.

وجود این ویتامین در‌ بدن باعث افزایش‌میزان خون رسانی به پوست و مو و در نتیجه رسیدن بیشتر مواد مغذی و اکسیژن شده و اعلائم پیری را کاهش میدهد.

افزایش‌میزان خون رسانی همچنین باعث : تسریع روند بهبود جای زخم و اکنه ، یکدست شدن پوست صورت، افزایش کلاژن سازی ، درخشندگی ، و کاهش قرمزی صورت میشود.

سلنیوم :

این ماده معدنی برای عملکرد صحیح غده تیروئید و تنظیم میزان ترشح این هورمون ضروری است.

عدم کارکرد صحیح این غده باعث ریزش، تضعیف ریشه مو، نازک شدن تارها و کاهش حجم مو‌ میشود. همچنین سلنیوم با خواص انتی اکسیدانی خود یک ماده معدنی محبوب در مکمل های پوست و مو‌ محسوب میشود.

قرص های هیرتامین با یک فرمولاسیون خاص و ایمن ، برای زیبا تر شدن موهای شما طراحی شده است. تمامی ویتامین های ذکر شده با بهترین دوز های مصرفی در این محصول گردهمایی شده اند.

نحوه مصرف

 هیچ محدود زمانی برای مصرف قرص هیرتامین وجود ندارد و‌ مصرف این محصول در طول روز و در ساعات مختلف شبانه روز امکان پذیر است. اما برای نتیجه گیری بهتر و‌ موثر تر بهتر است این قرص در یک ساعت خاص همراه با غذا و اب میل شود.

نتایج استفاده از‌ این‌ مکمل چه زمانی قابل مشاهده است ؟!

در واقع نه تنها در زمینه استفاده از مکمل های زیبایی بلکه در تمام عرصه های درمانی و‌ زیبایی نتایج و واکنش از فردی به فردی دیگر‌ متفاوت است ، اما نتیجه استفاده از این مکمل بعد از ۶۰ روز به‌ بهترین حد خود‌ میرسد 

قرص هیرتامین برای چه کسانی مناسب است ؟!

این‌ مکمل برای افراد بزرگسال و کسانی که از‌ مشکلاتی مانند :

خشکی مو و شکنندگی

ریزش مو

کند بودن رویش مو

کم پشتی‌ و نازک بودن تارهای مو

بیماری های طاسی و الوپسی

موخوره

رنج میبرنند مناسب است

دیگر محصولات:

هیرتامین در طی‌سالهای اخیر به دلیل نتایج معجزه اسای محصولات خود طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است

همین امر موجب شد تا این شرکت به فکر تولید و ارائه محصولات بیشتری در زمینه پوست و مو‌ و حتی تولید انواع سرم ها ویتامین ها و ماسک های مو‌‌ باشد

مکمل های جدید پوست و مو هیرتامین‌ که شامل:

هیرتامین Mom : برای مادران باردار و شیرده ، مادران باردار میتوانند با خیالی اسوده و راحت این مکمل را مصرف کنند و هرگز نگران عوارض جانبی و ریزش مو در دوران بارداری نباشند

هیرتامین advanced formula : با یک فرمولاسیون جدید و خاص و ترکیبی از چندین ماده جدید به بازار عرضه شده است .

هیرتامین پاستیلی : برای کسانی که با میل نمودن پاستیل بجای کپسول و قرص ها راحت تر هستند .

بلوتامین : یک مکمل برای سلامت گوارشی و کاهش وزن شما .

مکمل برای ایمنی بدن  immunetamin: کپسول تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

و هچنین انواع سرم و …

ایا هیرتامین باعث بروز اکنه میشود ؟!

برخی از‌ منابع حاکی از این هستند که هیرتامین در بعضی‌افراد به دلیل وجود بیوتین باعث‌ بروز اکنه شده اما هیچ منبع رسمی این‌موضوع‌ را تایید نکرده است پس میتوانید با خیال راحت این‌مکمل فوق‌العاده‌ را‌مصرف کنید.

رتبه بندی پرفروش ترین محصول پوست و مو :

این مکمل در معتبر ترین سایت های فروش توانسته است با به دست اوردن رتبه 4.8 از 5 لقب محبوب ترین مکمل تغذیه ای پوست و مو را به خود اختصاص دهد.

حال میخواهیم چندین نظرات خریداران در سایت هیرتامین را بررسی کنیم.

ادعای چندین کاربر درباره این مکمل:

من در ماه چهارم مصرف این ویتامین هستم و شدیدا از ان راضی هستم، و واقعا متوجه تغییرات ان شده ام.

من ریزش موی سکه ای داشتم و‌ توانستم به طور کامل این ریزش را درمان کنم.

نظرات کاربران در رابطه با هیرتامین ثابت میکند که این مکمل واقعا ارزش خرید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه سبد خرید شما

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

همه محصولات