روش‌های لاغری سریع و سالم تا عید 1402

19 دی 1401

رژیم غذاییتغذیهرژیم کاهش وزنمعرفی محصولات
روش‌های لاغری سریع تا عید 1402

زمان تخمینی مطالعه: 13 دقیقه

لاغری سریع و بدون دردسر معمولاً یکی از آرزوهای افراد چاق و دارای اضافه وزن است. از آنجایی که تناسب اندام و لاغر بودن یکی از معیارهای زیبایی محسوب می‌شود و تأثیر مهمی در سلامت افراد دارد‌، تاکنون شیوه‌های مختلفی برای کاهش وزن ارائه شده است.

راه‌های مختلف کم کردن وزن که در مقاله قبلی تحت عنوان انواع رژیم‌های علمی به شما معرفی کردیم، تنها یکی از شیوه‌های لاغری سریع و رسیدن به تناسب اندام محسوب می‌شود. همچنین شیوه‌هایی مثل مصرف قرص‌های لاغری و ورزش کردن از دیگر روش‌هایی هستند که منجر به کاهش وزن سریع و تناسب اندام می‌شوند.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به شما دو رژیم غذایی معروف برای لاغری سریع و ورزش‌های خانگی که در کم کردن وزن مؤثر هستند را معرفی کنیم. همچنین در ادامه به توضیحاتی درباره قرص‌ لاغری لین بین Lean Bean که یک شیوه مؤثر برای کاهش وزن سریع محسوب می‌شوند، پرداخته شده است.

لاغری سریع تا عید نوروز

همان‌طور که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم در حال حاضر روش‌های مختلفی برای لاغری سریع وجود دارد. اما باید گفت هر یک از روش‌های لاغری سریع تنها یک راهکار برای کم کردن وزن هستند. به عبارتی تا اراده و انگیزه فردی وجود نداشته باشد، کاهش وزن صورت نمی‌گیرد. پس می‌توان گفت بخش مهمی از فرایند کم کردن وزن به انگیزه و خواسته فرد بستگی دارد. به بیان ساده‌تر تا خود فرد نخواهد هیچ روش کاهش وزنی بر روی او تأثیر ندارد.

در نتیجه چنانچه تصمیم دارید تا عید لاغر شوید به جای پیدا کردن یک روش کاهش وزن، سعی کنید انگیزه و هدف خود را از لاغر شدن مشخص کنید. چون در هر یک از روش‌های لاغری معمولاً با یک‌سری چالش روبرو می‌شوید که همین امر ممکن است شما را از کم کردن وزن منصرف کند.

با این تفاسیر نتیجه می‌گیریم که مؤثرترین راه برای لاغری سریع تا عید، داشتن اراده محکم و هدف مشخص برای لاغر شدن است.

لاغری با رژیم‌های غذایی

رژیم لاغری مخصوص خانم‌ها

رژیم فستینگ یا روزه‌داری متناوب را می‌توان به عنوان یک رژیم بدون بازگشت و مخصوص خانم‌ها معرفی کرد. این نوع رژیم در واقع یک روش برای غذا خوردن است و بر روی سلامت بدن نیز تأثیر می‌گذارد. به عبارتی می‌توان گفت که شیوه این رژیم دقیقاً مانند رفتاری است که روزه‌داران در ماه رمضان انجام می‌دهند.

 در سایر رژیم‌های لاغری معمولاً فرد به دنبال این است که چه غذاهایی را مجاز است بخورد و چه مواد خوراکی را هرگز نباید مصرف کند. اما در رژیم فستینگ، تایم و زمان غذا خوردن فرد اهمیت ویژه‌ای دارد. طبق یک تعریف ساده می‌توان گفت رژیم فستینگ رژیمی است که بر پایه زمان تنظیم می‌شود.

رژیم فستینگ چگونه است؟

 در رژیم فستینگ فرد بین زمان‌های روزه‌داری و زمان‌های مجاز غذا خوردن در تناوب است. به همین دلیل بسیاری از مردم این رژیم غذایی را تحت عنوان، رژیم روزه‌داری متناوب می‌شناسند.

عملکرد رژیم لاغری فستینگ

 تاکنون کمی با نحوه رژیم فستینگ یا روزه‌داری متناوب آشنا شدیم. حال سؤالی که معمولاً برای افراد پیش می‌آید، این است که این شیوه رژیم چگونه به لاغری کمک می‌کند و یا باعث کم شدن وزن می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که طی زمان‌هایی که فرد به اصلاح روزه است و هیچ غذایی نمی‌خورد. بدن انرژی و قند مورد نیاز خود را از چربی‌های ذخیره شده بدن تأمین می‌کند. معمولاً این مسئله به چربی‌سوزی بیشتر بدن کمک می‌کند و منجر به کاهش وزن می‌شود. 

دو شیوه‌ متداول رژیم لاغری فستینگ

در حال حاضر روش‌های و شیوه‌های مختلفی از این نوع رژیم در حال اجرا است. در حقیقت فرد در تمام روش‌های فستینگ یکسان عمل می‌کند و تنها تفاوت آن زمانی است که فرد باید روزه باشد. متداول‌ترین شیوه‌های رژیم فستینگ به شرح زیر است:

رژیم فستینگ ۵ : ۲

طی این روش فرد ۵ روز از هفته را به صورت عادی غذا می‌خورد اما ۲ روز در هفته فقط مجاز به دریافت ۵۰۰ کالری است. به همین منظور این روش به نام رژیم فستینگ شناخته ۵ : ۲ می‌شود.

رژیم فستینگ ۱۶ : ۸

در این روش فرد باید ۱۶ ساعت از شبانه‌روز را از  غذا خوردن پرهیز کند و تنها ۸ ساعت مجاز به غذا خوردن است. تعداد وعده‌های غذایی در طول ۸ ساعت مجاز معمولاً طبق سلیقه شخص یا توصیه متخصص تغذیه تعیین می‌شود.

البته لازم به ذکر است که تاکنون رژیم‌های لاغری مختلفی توسط متخصصان تغذیه ارائه شده است. تعیین نوع رژیم نیز فقط باید توسط یک کارشناس تغذیه صورت بگیرد. انتخاب یک شیوه لاغری به طور خودسرانه، ممکن است سبب استپ وزنی یا چاق شدن شود. چون متخصصین رژیم و تغذیه معمولاً با توجه به سن، قد، وزن، شاخص توده بدنی و سایر فاکتورهای مهم یک شیوه رژیم را برای افراد در نظر می‌گیرند. به طور کلی چنانچه قصد رژیم به روش فستینگ را دارید پیش از آن حتماً با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

غذای سالم همراه با سبزیجات

رژیم لاغری مخصوص آقایان

پروتئین‌ها نقش مهمی در سرکوب کردن گرسنگی دارند، به همین دلیل طی چند سال اخیر رژیمی تحت عنوان رژیم پروتئین‌خواری بسیار ترند شده است. معمولاً مردان برای لاغری سریع باید مصرف نان و برنج را به حداقل برسانند. در همین راستا رژیم پروتئین خواری به عنوان یک رژیم مخصوص آقایان معرفی می‌شود.

رژیم پروتئین خواری چیست؟

 همان‌طور که از نام این نوع رژیم مشخص است باید مصرف انواع گوشت، پنیر و غذاهای پروتئینی را در اولویت قرار بگیرد. به طور معمول حدود ۲۰ درصد از کالری مورد نیاز بدن در طول روز از طریق، پروتئین‌ها تأمین می‌شود که با گرفتن رژیم پروتئین‌خواری این میزان به ۵۰ درصد نیز افزایش پیدا می‌کند.

رژیم پروتئین خواری چگونه باعث لاغری می‌شود؟

در پاسخ باید گفت که  معمولاً با پایان مصرف کربوهیدرات و افزایش پروتئین در بدن کاهش وزن اتفاق می‌افتد. چون طی این رژیم آب بدن کاهش پیدا می‌کند و به دلیل عدم وجود کربوهیدرات، بدن به منظور حفظ سوخت‌وساز بدن شروع به سوختن چربی‌ها می‌کند. از آنجایی که بسیاری از افراد با شنیدن نام رژیم به یاد گرسنگی می‌افتند. باید گفت که در این رژیم فرد به هیچ عنوان احساس گرسنگی نمی‌کند.

مزایا رژیم پروتئین خواری

  • یک روش عالی برای کاهش وزن سالم و اصولی است.
  • کاهش احساس گرسنگی از جمله مهم‌ترین مزایای این رژیم محسوب می‌شود.
  • یک روش کاملاً مؤثر برای کاهش وزن به حساب می‌آید.
  • به دلیل وجود پروتئین‌های بالا، این نوع از رژیم به حفظ توده عضلانی بدن نیز کمک می‌کند‌.
  • یک روش برای کاهش وزن سریع‌ محسوب می‌شود.
  • حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان نیز یکی از مزایای این شیوه محسوب می‌شود.

مواد غذایی سرشار از پروتئین

تاکنون کمی با سبک رژیم پروتئین خواری آشنا شدیم و دریافتیم که پایه و اساس این سبک از رژیم لاغری، مصرف پروتئین است. حال سؤالی که ممکن است ذهن افرادی که قصد رژیم پروتئین خواری دارند به خود مشغول می‌کند این است که چه مواد غذایی حاوی پروتئین هستند؟ مواد غذایی زیر از جمله منابع غنی پروتئین به حساب می‌آیند:

  • گوشت گوساله
  • گوشت مرغ و ماهی
  • سویا
  • حبوبات
  • تخم‌مرغ
ورزش‌های خانگی جهت لاغری برای خانم‌ها

ورزش در خانه مخصوص خانم‌ها

معمولاً ورزش کردن نیز به عنوان یک روش برای کالری‌سوزی شناخته می‌شود. اما گاهی اوقات خانم‌هایی که تمایل به لاغری سریع دارند به دلیل مشغله کاری یا نگهداری از فرزندان فرصت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند. به همین دلیل در این بخش در نظر داریم چند حرکت ساده ورزشی که بدون استفاده از تجهیزات در منزل قابل انجام است را معرفی نماییم.

حرکت ورزشی حشره مرده

در این روش فرد باید بر روی کمر دراز بکشد و دستان خود را به اندازه پهنا قفسه سینه باز کند. سپس باید پاها به سمت بالا برده شود و زانوها به اندازه ۹۰ درجه خم شوند.

حرکت ورزشی پلانک

حرکت پلانک نیز از جمله حرکت‌های ورزشی است که در خانه و بدون نیاز به تجهیزات ورزشی قابل اجرا است. برای انجام این حرکت ورزشی فرد باید به صورت دمر بر روی زمین دراز بکشد و سپس از قسمت آرنج تا مچ دست را روی زمین نگه  دارد. سپس باید کل بدن خود را بالا بکشد تا مچ دست زیر شانه‌ها قرار داشته باشد. همچنین زانوها نیز باید کاملاً صاف باشند و بدن در یک خط کاملاً صاف قرار بگیرد.

حرکت ورزشی پل

حرکت ورزشی پل به عنوان یکی از ساده‌ترین حرکت‌های ورزشی که به راحتی در خانه می‌توان انجام داد، شناخته می‌شود. این حرکت ورزشی بدین صورت است که فرد ابتدا  باید روی زمین دراز بکشد به طوری که دستان در کنار بدن قرار بگیرند. سپس باید پاها خم شوند و باسن به سمت بالا کشیده شود.

حرکت ورزشی سوپرمن

در حرکت ورزشی سوپرمن فرد ابتدا بر روی شکم دراز می‌کشد. سپس گردن، دست‌ها و پاها از زانو را باید از زمین بلند کرد و به سمت بالا کشید.

ورزش‌های خانگی جهت لاغری برای آقایان

ورزش در خانه مخصوص آقایان

معمولاً برخی از آقایان نیز به دلیل ساعت کاری بالا فرصت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند. به همین دلیل در این بخش چند حرکت ورزشی که مناسب لاغری سریع و تناسب اندام آقایان است معرفی شده است.

حرکت جامپینگ جک

برای انجام این حرکت فرد باید در حالت صاف و ایستاده باشد و دستان خود را کنار بدن قرار دهد. سپس با بالا بردن بازوها به بالای سر نیز پرش انجام دهد به طوری که پاها از هم جدا شوند. حرکت بازوها به بالای سر نیز باید به طور سریع انجام شود.

حرکت اسکوات

در این حرکت ورزشی فرد بر روی پاهای خود می‌ایستد سپس باسن، سینه و شانه‌ها در یک خط مستقیم قرار می‌گیرند. سپس باید زانوها خم شوند و به سمت پایین کشیده شوند. دست‌ها نیز طی این حرکت ورزشی باید به سمت جلو کشیده شوند تا تعادل فرد حفظ شود.

حرکت لانج

طی این حرکت هر دو زانو باید ابتدا در حالت ۹۰ درجه خم شوند و قسمت بالاتنه نیز کاملاً صاف باشد. سپس باید یک پا در جلو بدن به صورت صاف قرار بگیرد به طوری که وزن فرد بر روی پاشنه ما بیفتد.

حرکت زانو بلند

در حرکت زانو بلند فرد ابتدا به صورت کاملاً صاف بر روی دو پا می‌ایستد و باید پاها را به اندازه عرض لگن کمی باز کند. سپس باید یکی از زانوها را تا حد ممکن به سمت بالا ببرد و با دست خود نگه دارد و این حرکت را سپس برای پای مخالف نیز انجام دهد.

روش‌های لاغری سریع و سالم

لاغری سریع با قرص لاغری Lean Bean

در حال حاضر یکی از شیوه‌های لاغری سریع، مصرف داروهای چربی‌سوز و کاهنده اشتها است. البته کم کردن وزن با دارو زمانی نتیجه‌بخش است که دارو مورد نظر فاقد هرگونه مواد شیمیایی خطرناک باشد. متاسفانه برخی از داروهای لاغری تقلبی حاوی مواد مخدر اعتیاد زا هستند‌. قرص لاغری Lean Bean نیز از جمله قرص‌های لاغری معتبر و استاندارد بوده که به دلیل ترکیباتی که دارد منجر به کاهش اشتها و تقویت سوخت‌وساز بدن در نهایت لاغری سریع می‌شود. از جمله ویژگی‌های این قرص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای ۴ نوع ماده برای سرکوب کردن اشتها است.
  • باعث افزایش انرژی بدن می‌شود.
  • فاقد هرگونه مواد محرک مضر است.
  • سرشار از آنتی اکسیدان است.
  • دارای خاصیت سم‌زدایی است.

ترکیبات قرص Lean Bean  (لین بین)

  • ریشه گیاه کنجاک (Konjac): سرکوب‌گر اشتها
  • گارسینیا کامبوجیا (Garcinia Cambogia): کاهش تمایل مصرف مواد شیرین
  •  آکای بری (Acai Berry): تسریع فرایند هضم
  •  تومریک (Turmeric): چربی سوزی
  • قهوه سبز کم کافئین: تقویت متابولیسم بدن
  • چند ماده مؤثر دیگر که منجر به کم شدن وزن و بهبود عملکرد متابولیسم بدن می‌شود.

انواع قرص‌های لاغری لین بین را از طریق لینک‌های زیر می‌توانید سفارش دهید:

جمع‌بندی

لاغری سریع را می‌توان مهم‌ترین خواسته‌ و آرزو افراد دارای اضافه وزن دانست. در حال حاضر به دلیل اهمیت تناسب اندام در سلامت بدن شیوه‌های گوناگونی مانند رژیم غذایی، مصرف دارو، استفاده از دستگاه‌ و… برای کاهش وزن در کوتاه‌مدت وجود دارد. مصرف دارو‌های لاغری یکی از شیوه‌های رایج و کم‌خطر برای کم کردن وزن محسوب می‌شود. البته باید گفت که این روش زمانی کم‌خطر است که داروهای لاغری فاقد هرگونه مواد شیمیایی و مضر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه سبد خرید شما

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

همه محصولات